Funnel adviseur - Logo

De Basis!
Ken je de werking van Google Ads al?

Google Ads is een van de krachtigste platforms voor betaalde online advertenties. Een goed begrip van hoe het werkt, is cruciaal om resultaten te behalen.

Hoe Werkt de Google Ads Veiling?

Zoals eerder vermeld, is Google Ads een pay-per-click platform. Wat je betaalt, hangt echter af van wat er gebeurt in de Google Ads-marktplaats.

Google Zoekadvertenties

Dit zijn waarschijnlijk de advertenties waar je het eerst aan denkt bij "Google Ads".

Deze advertenties verschijnen in zoekresultaten wanneer een gebruiker een bepaald trefwoord invoert. Het zijn tekstgebaseerde advertenties die ruimte bieden voor drie koppen en drie korte advertentiebeschrijvingen. Je kunt Google Ads-extensies gebruiken om meer informatie (en tekst!) aan je advertenties toe te voegen.
Zoekadvertenties zijn gebaseerd op trefwoorden. Dit betekent dat je Google een lijst met trefwoorden geeft en wanneer deze worden gezocht, kan je advertentie in de zoekresultaten verschijnen. Trefwoordstrategie is een belangrijk onderdeel van Google zoekadvertenties. Je moet rekening houden met verschillende trefwoordmatchtypes en negatieve trefwoorden.
Deze advertenties zijn zo effectief omdat ze je in staat stellen om gebruikers met een hoge intentie te bereiken op een cruciaal moment in hun onderzoek- en aankoopbeslissingen. Ze zoeken naar wat jij aanbiedt en zolang je de juiste trefwoordstrategie, copy en landingspagina-combinatie hebt, ben je goed op weg.
Inhoudelijk luisteren
Wat is de zoekintentie 
van je doelgroep?
Conversie
Heb je al een goed
Zoekwoord onderzoek gedaan?

Google Shopping Advertenties

Ben jij klaar voor de 90-daagse FunnelBoost?

check-icon-usp
Elke 3 maanden trekken we een nieuw plan uit
check-icon-usp
Bij ons vind je alles onder één dak
Lees er hier alles over

Uitbreiding van Google Ads

Google Shopping Ads lijkt een beetje op een uitbreiding van Google Ads. Het is gebaseerd op trefwoorden en het doel is om je producten te laten verschijnen in zoekopdrachten voor relevante zoektermen.

Shopping Ads

Shopping Ads kunnen verschijnen in initiële zoekresultaten in een uitgelichte advertentiesectie, en ze kunnen je ook helpen om meer zichtbaarheid te krijgen wanneer gebruikers het Shopping-tabblad bekijken. De advertenties bevatten (minimaal) een afbeelding, een producttitel, een prijs en de naam van de retailer. Ze kunnen ook unieke waardeaanbiedingen tonen zoals "gratis verzending", kortingen of klantbeoordelingen.
Werkzaam in de avonduren
Werk aan een 
geoptimaliseerde 
productfeed

Google Merchant Center

Deze advertenties worden opgezet en beheerd via je productfeeds in het Google Merchant Center. Ze zijn buitengewoon effectief omdat ze je in staat stellen om je product te tonen aan doelgroepen met een hoge intentie die op zoek zijn naar wat jij verkoopt.

Google Display Advertenties

Google Display Advertenties werken heel anders dan de twee opties die we tot nu toe hebben bekeken.

Deze advertenties worden niet geactiveerd door een zoekopdracht. In plaats daarvan worden ze getoond aan relevante doelgroepen op sites van derden in het Google-netwerk. Elke site online kan zich aanmelden om een uitgever te worden en, eenmaal geaccepteerd, kunnen ze advertentieplaatsen toevoegen waar advertenties kunnen verschijnen.

Soorten Targeting in Display-Advertenties

Display-advertenties gebruiken meestal enige vorm van sitetargeting (wat betekent dat je advertenties toont aan gebruikers die browsen op bepaalde categorieën websites), doelgroep targeting of retargeting via de Customer Match-functie. Dit betekent dat je advertenties kunt tonen aan gebruikers die al met je advertentie hebben geïnteracteerd, of aan gebruikers waarvan je weet dat ze in bepaalde segmenten van je doelgroep passen.

Zijn display advertenties even efficiënt?

Responsieve display-advertenties hebben niet zo'n hoge CTR of conversieratio's als Search of Shopping Ads, maar ze kunnen je helpen om meer contactpunten te creëren op verschillende stadia van de verkoopfunnel.

Voordelen van het Gebruik van Responsieve Display-Advertenties

Het is een eenvoudige manier om je doelgroep te volgen en verkopen te verhogen die anders verloren zouden zijn gegaan.

Is jouw Google Ads in orde?

Vraag een gratis consult aan! Met één druk op de knop kan Funnel Adviseur meteen zien wat er verbeterd kan worden. Na 10 minuten al een advies!

Wij doen meer dan Google Ads

Bij ons gaat het om veel meer dan alleen Google Ads. Wij omarmen een holistische benadering van digitale marketing, waarbij we een scala aan diensten en strategieën aanbieden om uw online zichtbaarheid te vergroten, klantbetrokkenheid te stimuleren en uw bedrijfsgroei te bevorderen. Of het nu gaat om SEO, contentmarketing, sociale media strategieën of conversieoptimalisatie, wij hebben de expertise om uw merk op de voorgrond te plaatsen in een steeds competitievere digitale markt.

Google Performance Max Campagnes

Performance Max biedt uitgebreide rapportagemogelijkheden en inzichten in de campagneprestaties

check-icon-usp
Breed Bereik
check-icon-usp
Machine Learning
check-icon-usp
Aangepaste Doelstellingen
check-icon-usp
Uitgebreide Inzichten
De Performance Max-campagne van Google is een relatief nieuw type campagne waarmee je gestroomlijnde advertenties kunt maken voor de gehele inventaris van Google met één enkele campagne, terwijl je meer gebruik maakt van Google's geautomatiseerde optimalisatie.

Performance Max-campagnes worden steeds crucialer voor merken om te begrijpen en te weten hoe ze te gebruiken, vooral als je al Shopping Ads gebruikt. 
Grondige analyse
Performance Max is
niet voor iedereen
marketing scan

YouTube Advertenties

YouTube Advertenties zijn, zoals je zou verwachten, volledig video-advertenties die worden getoond voordat of tijdens een video die een gebruiker heeft gekozen om te bekijken. Ze kunnen tot 15 seconden lang zijn en verschillende typen kunnen je toestaan om een deel van de advertentie over te slaan.

Retargeting

YouTube Advertenties kunnen geweldig zijn voor retargeting, het opnieuw aantrekken van gebruikers met een hoge intentie waarmee je al een relatie hebt. Ze zijn ook goed voor merkbekendheid en producteducatie.

Waarom Zijn Google Advertenties Zo Effectief?

We weten dat Google Advertenties effectief zijn. Er zijn genoeg statistieken die dit ondersteunen.

Als je je afvraagt "waarom werken Google Advertenties zo goed", dan is het antwoord dat Google een manier heeft gevonden om gebruikers bij elk contactpunt en in elk stadium van de digitale verkoopfunnel waardevolle ervaringen te bieden.
In eenvoudige taal: we zijn dol op data en kwantitatieve analyse.

Google Ads Samengevat

Zoek- en Shopping-advertenties

Zoek- en Shopping-advertenties stellen je in staat om gebruikers met een hoge intentie te vangen die zich in de onderzoeksfase bevinden. Je kunt verschijnen met uitstekende zichtbaarheid in zoekopdrachten waarvoor je anders misschien niet eens zou hebben gerangschikt, met advertenties die zijn afgestemd op de specifieke gebruikte trefwoorden.

Display-advertenties

Display-advertenties stellen je in staat om je bereik uit te breiden naar gebruikers die misschien niet actief naar je op zoek zijn, maar die toch behoefte hebben aan je product of dienst. Of je ze nu gebruikt om gebruikers kennis te laten maken met je merk en producten of om gebruikers opnieuw te targeten, dit kan je helpen om een breder net te werpen.

YouTube- en Gmail-advertenties

YouTube- en Gmail-advertenties stellen je in staat om meer gebruikers te bereiken op nieuwe plaatsen waar ze al betrokken zijn - hun e-mail en YouTube-video's.
CASE

Opleidingsinstituut in de
educatieve sector

De Introductie

Voor een vooraanstaand opleidingsinstituut in de educatieve sector zagen we de potentie om hun online aanwezigheid te optimaliseren.

Uitdaging

Het instituut spendeerde aanzienlijke bedragen aan Google Ads, maar kreeg niet de gewenste conversie en return on investment.
Eerst goed luisteren daarna doorvragen
Wij doen altijd een
grondige analyse
Goed testen met data analyse
Goed testen met
data-analyse

Oplossing

Door diepgravende analyses ontdekten we inefficiënties in hun campagnestrategie. Door het beter segmenteren van hun doelgroep en het optimaliseren van hun advertentieteksten zorgden we voor relevantere kliks en betere resultaten.

Resultaat

Binnen drie maanden verminderden we hun advertentie-uitgaven met 30% terwijl we de conversieratio met 45% verhoogden.
!

Veelgestelde vragen

Waarom zou ik kiezen voor een Google Ads Bureau zoals die van jullie?

We zijn gespecialiseerd in Google Ads dankzij onze 90-Dagen FunnelBoost Sprint. Onze hands-on aanpak en toewijding aan resultaten spreken voor zich. Daarnaast:

  • Nemen we alleen klanten aan waarvan we zeker weten dat we ze kunnen helpen.
  • We richten ons op strategie en resultaten boven alles.
  • 95% van onze klanten blijft bij ons.

Wat is het verschil tussen de 90-Dagen FunnelBoost Sprint en het Strategisch Succes Traject?

De 90-Dagen FunnelBoost Sprint is een specifieke aanpak waarbij we elke 90 dagen je marketingstrategie herzien en optimaliseren, met name gericht op Google Ads. Het Strategisch Succes Traject daarentegen is een breder, geïntegreerd marketingplan dat is afgestemd op jouw unieke bedrijfsdoelen, waarbij we alle aspecten van digitale marketing bekijken en niet alleen Google Ads.

Wat zijn de kosten en welk rendement kan ik verwachten van de 90-Dagen FunnelBoost Sprint?

Goede vraag. De meeste bureaus rekenen een percentage van de advertentie-uitgaven. Wij rekenen een eenvoudig vast tarief op basis van de werklast die met je account gepaard gaat, dus elk account is anders en krijgt een op maat gemaakte aanbieding. Dit tarief wordt elke 90-Dagen FunnelBoost Sprint opnieuw beoordeeld. Na je gratis analyse kan ons team je meer inzicht geven in wat dit inhoudt.

Kan ik een gratis marketinganalyse krijgen voor mijn Google Ads?

Zeker. We bieden iedereen die dat vraagt een gratis analyse aan om te zorgen dat we je bedrijf kunnen helpen groeien.

Hoe werkt de 90-Dagen Groei Sprint precies?

In essentie bieden we doorlopend advertentiebeheer. Maar in plaats van een strategie vast te stellen en daarop voort te borduren, herzien we onze strategie elke 90 dagen om er zeker van te zijn dat het de beste strategie is voor jouw doelen.

Kunnen jullie garanderen dat ik meer omzet behaal met Google Ads via de 90-Dagen Groei Sprint?

We doen geen beloftes waarvan we niet zeker weten dat we ze kunnen waarmaken. Wat we wel kunnen garanderen is verantwoordelijkheid. En omdat we geen langdurige contracten vereisen, kun je op elk moment stoppen als je niet tevreden bent. Maar we kunnen je vertellen dat 95% van onze klanten bij ons blijft omdat ze graag met ons samenwerken.