Soms heb je van die dagen waarop alles tegen lijkt te zitten. De helft van je team is niet op kantoor, Steve van de financiële afdeling heeft het laatste stuk taart gepakt, en je motivatie? Die is nergens te bekennen.

Op dagen zoals deze helpt een beetje humor. Daarom hebben we hieronder een aantal hilarische marketinggrappen verzameld om je werkdag op te vrolijken.


1. wat moest een twitter-gebruiker doen om blauw te worden?

👉 €8 per maand betalen.


2. waarom ging de social media manager naar de markt?

👉 Om wat ‘organische content’ te scoren.


3. wat hebben hippies en seo-experts gemeen?

👉 Een liefde voor alles wat biologisch is.


4. wat is de beste plek om een geheim te bewaren?

👉 Pagina 2 van Google.


5. waarom kocht de front-end developer het appartement onder het zijne?

👉 Hij wilde altijd al een subdomein hebben.


6. waarom wist de vader dat zijn dochter een goede marketeer zou worden?

👉 Haar eerste woord was: data.


7. hoe haalde Yoda zijn eerste lead binnen?

👉 Hij gebruikte de ‘Sales Force’.


8. wat ziet een seo-expert als ze een tweeling ziet?

👉 Dubbele content.


9. het is niet dat ik weinig volgers heb op social media…

👉 Ik ben gewoon goed in social media-afstand houden.


10. wat is het favoriete deel van een zoekadvertentie voor een filmregisseur?

👉 De call to action!


11. ik maakte een grap over organisch bereik op Facebook…

👉 Niemand snapte ‘m.


12. wat doet een marketingdirecteur van een koekjesmerk op z’n eerste werkdag?

👉 Cookies accepteren.


13. waarom stapte de marketeer van de trampoline af?

👉 Hij was bang voor zijn bounce rate.


14. waarom is daten met een religieuze marketeer lastig?

👉 Ze proberen je altijd te converteren.


15. wat is een landingspagina op het strand?

👉 Een bestemming-url.


16. hoeveel marketeers zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen?

👉 Geen, ze hebben het geautomatiseerd.


17. waarom houden seo-experts van filerijden?

👉 Ze genieten van de traffic.


18. waarom werd de marketeer ontslagen als tapdanser?

👉 Ze wilde betaald worden per klik.


19. een seo-copywriter loopt een bar, café, pub en tavern binnen...

👉 Dat was de grap.


20. als een vegetariër en een seo-expert elkaar ontmoeten…

👉 Wie begint er als eerste over organisch?


21. waarom kunnen marketeers niet naar musicals kijken?

👉 Ze proberen continu leads te ‘vangen’.


22. waarom mislukte het fokprogramma van de digitale marketeer?

👉 Hij gebruikte alleen MailChimps.


23. wat drinkt een marketeer het liefst?

👉 Brandy (of brand-y).


24. waarom gingen twee marketeers niet trouwen?

👉 Ze zaten niet op dezelfde landingspagina.


25. waarom ging de digitale marketeer uit elkaar met zijn partner?

👉 Vanwege een gebrek aan engagement.


26. hoe groeide de visser zijn bedrijf?

👉 Met clickbait.


27. welk geluid maakt de horloge van een digitale marketeer?

👉 TikTok.


28. wat is het belangrijkste onderdeel van Oreo’s marketingstrategie?

👉 Cookies.


29. waarom houden marketeers van stand-upcomedy?

👉 Voor de impressions.


30. welk eten haten marketeers?

👉 Spam.

Direct een gesprek met Pascal
Heb je vragen over jouw marketingstrategie of wil je weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen groeien? Pascal staat klaar om met je mee te denken en een persoonlijk advies te geven.
Let's Talk
Get Free ConsultationBook ServiceSite MapGet in touchLocationsContactConsultancy
MarketingPower BIPower PlatformHelp Center/FAQsCustomer SupportLive Chat
Data Reporting & AnalysisUnderstanding data lakeData IntegrationAi AnalysisInstalling and TestingMaintainanceConsultingProject Management
Knowledge BaseEventsPress & MediaAbout UsCareersPress ReleasesPartnerships
Privacy BeleidAlgemene Voorwaarden
chevron-downchevron-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram